4 februari 2011

Nail Art - Ombre Nails


In het vorige artikel heb ik wat voorbeelden laten zien van de Sponging Technique. Ik vertelde erbij dat je zo'n sponge set bij de boozyshop kunt kopen, maar je kan ook een andere spons gebruiken!




Wij hadden thuis nog wat van die schuursponsjes wat je normaal gesproken gebruikt voor het schoonmaken. Ik heb een schuursponsje in stukjes geknipt, en heb het schuurgedeelte eraan laten zitten.  Zo heb je meer stevigheid en kan je het sponsje makkelijk vastpakken. Een groot pakket van 20 schuursponsjes kost rond de 1 euro en is te koop bij supermarkten.


Toen ik met de sponsjes aan de slag ging, heb ik deze foto als voorbeeld genomen.


Nou, dit is mijn eerste eigen creatie! Ik zal jullie uitleggen hoe ik het heb gedaan.


Deze nagellak heb ik gebruikt. Genummerd in volgorde van gebruik.

1. Eerst heb ik een base coat van Catrice op gedaan (waar nog een artikel over komt). Daarna heb ik 1 laagje van de nagellak Essence Multi Dimension in nummer 56 Princesses rule! op gedaan als basiskleur.
2. De eerste nagellak waarmee ik gesponst heb is 180 Hot or not van Catrice.
Je doet wat nagellak op het sponsje en dat dep je een beetje af op een stukje papier, zodat je wel het airbrush effect behoud. Je werkt vanaf de nagelrand naar beneden, en je maakt een deppende en stuitende beweging met het sponsje. Bedek alleen het topje van de nagel! Probeer de kleur geconcentreerder te houden aan de nagelrand en steeds vager naar de nagelriem toe.
3. Daarna heb ik de nagellak 190 Wrapped around my finger van Catrice over Hot or not heen gesponst, alleen dan net iets minder ver naar beneden zodat je nog wel wat ziet van Hot or not. Nu lopen de kleuren geleidelijk in elkaar over.
4. Als laatst heb ik de Glitter topper 04 carrie van Essence over de Wrapped around my finger nagellak gedaan. Maar dat gewoon gelakt, zonder te sponzen.

Het kan gebeuren dan er door de spons wat nagellak op je vingertoppen zit. Dit kun je weghalen met een tissue of wattenstaafje. Liever geen wattenschijfje, want dat gaat pluizen en dan is je werk verpest. Als alles schoon is breng je nog een topcoat aan om alles te sealen.


Zo zagen mijn sponsjes eruit na gebruik.



Het lijkt moeilijk om te maken, maar eigenlijk is het best makkelijk!

Wat vinden jullie ervan?

1 reacties:

Anoniem zei

wat een leuke techniek, die ga ik zeker proberen, ben zelf ook pas begonnen met nailart maar deze wordt het wel, de bovenste vind ik wel het leukste
miranda

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...