11 juli 2011

Catrice - Smoothing base coat


Een tijdje terug heb ik de base coat van de Catrice Nail Expert lijn gekocht. De prijs wat ik er voor heb betaald is €1,99 en er zit 12 ml in het potje.


Waarvoor gebruik je een base coat?
Een Base coat heeft verschillende functies. Het belangrijkste is natuurlijk een basis leggen voor de nagellak. De nagel wordt gladder en zo krijg je een mooier resultaat. Base coat is ook tegen het verkleuren van de nagel en om er voor te zorgen dat de nagellak langer blijft zitten.


Het kwastje is wel erg dun, dat is lastig werken omdat je vaker over je nagel moet gaan om het hele oppervlak te lakken. Ook lak ik meer streperig.


Dit zijn mijn nagels kaal, zonder base coat.


Hier heb ik de base coat aangebracht. De roze kleur uit het flesje zie je niet terug op de nagels. Als je het flesje in de zon houdt, zie je kleine glittertjes. Die zie je op de nagels ook niet, maar dat hoeft ook niet want het is toch een base coat voor onder de nagellak. Wat me opviel, is dat het supersnel droog is! Al binnen 5 minuten is het helemaal droog, handig als je daarna snel je nagellak wil aanbrengen.

Werkt de base coat naar behoren?
Door de Catrice base coat worden mijn nagels gladder, en verkleuren ze niet. Ik merk niet dat de nagellak door de base coat langer blijft zitten. Mijn nagels voelen heel zacht en glad aan en zien er verzorgder uit.

Ik ben zeer tevreden over deze base coat, en gebruik hem elke keer weer. Een prima base coat voor €1,99. Te koop bij o.a. Kruitvat.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...