30 augustus 2011

Hoe verzorg ik mijn nagels?


...Daar ga ik vandaag antwoord op geven. Ik heb bijna elke dag nagellak op dus is het belangrijk mijn nagels goed te verzorgen en uitdrogen tegen te gaan. Ik zeg 'bijna' elke dag, omdat ik soms een dagje mijn nagels wil verzorgen en verder met rust wil laten. Ik ga jullie stap voor stap uitleggen hoe ik mijn nagels verzorg. De volgorde maakt niet zo heel veel uit, doe wat jij het fijnst vindt.



Als je nog nagellak op hebt, moet je dat als eerste eraf halen. Ik gebruik hiervoor Etos nagellakremover zonder aceton, zodat mijn nagels minder snel uitdrogen. Dat doe ik op een watje. Deze watjes heb ik gekocht bij de Primark voor €0.50 p/s. Ze hebben een bijenkorfpatroontje, wat iets ruwer is zodat de nagellak er goed af gaat. 


De nagellak is eraf. Dan begin ik met mijn nagels vijlen in een mooie vorm. Ik probeer ze altijd zo recht mogelijk te vijlen, maar op het moment zijn mijn nagels erg kort en ongelijk. Soms knip ik mijn nagels als ze erg lang zijn, want dan duurt vijlen te lang. Je kan beter vijlen dan knippen, want van knippen krijg je eerder scheurtjes in je nagels.


Tijd voor de handcrème. Dit is handcrème van Vaseline, die je handen én nagels verzorgt. Laat deze een paar minuten intrekken.


Dan gebruik ik de Lemony Flutter van Lush om mijn nagelriemen en nagels in te smeren. Als mijn nagelriemen zachter zijn geworden ga ik ze met een houten bokkenpootje terugduwen. Zoals je ziet zijn de randen van mijn nagels niet wit meer, dat komt omdat ik ze al eerder ingesmeerd heb en ze dus al iets vettig zijn.


Hier heb ik de nagelolie van de Etos aangebracht. Deze heb ik even mijn mijn vingers ingemasseerd en daarna een paar minuten laten intrekken.



Van boven naar beneden zie je het verschil in verzorging. Bij de eerste foto's zijn mijn nagels kaal. Tweede foto Lemony Flutter aangebracht, en derde foto de nagelolie.

Als je hiermee klaar bent, moet je het even de tijd geven om in te trekken. Ik doe meestal 's avonds deze routine, zodat 's nachts de crème en olie goed kunnen intrekken. Als je het niet 's avonds doet of je wil meteen daarna weer nagellak op doen, moet je eerst met zeep de vettigheid eraf wassen anders blijft de nagellak niet zitten. Oja, en vergeet niet vóór de nagellak een basecoat aan te brengen!

Wil je meer weten over de producten die ik gebruik? Hieronder staan een paar linkjes naar de producten die ik gebruikt heb, en waar ik eerder over geschreven heb. Je kan ook bij tags op 'Verzorging' klikken, daar staan deze artikelen ook onder gecatogoriseerd.

Nagels knippen, vijlen en bokkenpootje
Vaseline hand & nail
Etos nagelolie
Lush Lemony Flutter

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...