27 augustus 2011

Tag: Nailpolish and me



Ik heb zo'n leuke tag gevonden, deze past echt bij mij! Ik heb nog nooit eerder een tag gedaan, maar ik vond het toch wel een keer leuk om te doen :).


1. Hoeveel nagellakjes telt jouw stash?
Ik heb ze even voor jullie geteld en het zijn er 48 in totaal. Dat is inclusief base- en topcoats, waar ik er 4 van heb. In dit afgelopen jaar is mijn stash echt enorm gegroeid, maar het kan altijd meer natuurlijk ;).

2. Van welk merk bezit je de meeste flesjes?
Catrice! Ze zijn te koop voor €2,50 en voor die prijs heb je toch een goede kwaliteit. Het verschilt wel per nagellak hoor. De ene dekt beter en is makkelijker te lakken dan de andere.

3. Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Er is niet echt 1 kleur die het meest voorkomt. Ik heb vooral in het begin er op gelet dat ik niet dezelfde kleuren kocht. Daardoor kreeg ik al gauw alle kleuren van de regenboog!


4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Uhmm, de kleur bruin heb ik niet. Ik vind bruin niet zo'n mooie kleur, een beetje saai. Ik houd meer van felle kleuren. 
 
5. Welke nagellak draag je 't meest?
Er is niet een nagellak die ik het meeste draag. Natuurlijk zijn er wel lakjes die ik vaker pak dan andere, zoals Bye Bye Birdy van Catrice. Dat is een felgeel lakje, zo mooi! Maar over het algemeen kies ik steeds weer een andere kleur, zo houd ik het lekker afwisselend.

6. Van welke lak blijf je je afvragen waarom je 'm nog niet hebt weggegooid?
Hier heb ik toch wel even over moeten denken. Ik heb wel een paar nagellakjes waarvan ik denk dat ik ze nooit meer op ga doen, daarom vraag ik me wel eens af waarom ik ze niet weggooi. Maar ik vind het te jammer om nagellak weg te gooien, tenzij die is uitgedroogd en onbruikbaar is.


7. Gebruik je een basecoat?
Ja, (bijna) altijd. Ik heb het wel enkele keer overgeslagen, omdat ik haast had. Maar basecoat beschermt je nagels, wat bij sommige nagellak écht nodig is. Ik wil niet dat mijn nagels verkleuren.

8. Gebruik je topcoat?
Soms, ik doe het meestal niet. Ik heb geen sneldrogende topcoat, en daarom niet het geduld om nadat de nagellak droog is, nog een glans laag op te brengen. Ik weet dat mijn nagellak dan waarschijnlijk langer mee gaat, maar meestal ben ik de nagellak toch wel een keer zat. Dan kan ik weer nieuwe op doen, en dat ik voor mij heel leuk! Dus ik vind het niet erg als nagellak er snel af gaat, in de meeste gevallen. Want als ik geen tijd heb is het natuurlijk wat minder. Oja, en topcoat na nail art werkt bij mij niet. Dan veeg ik bijvoorbeeld de stempels weer uit, en dat is jammer.

9. Stempelen of uit de losse hand?
Stempelen. Het is gewoon heel makkelijk en zonder gepriegel. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :)

China Glaze - Dollhouse

10. Hou je van glitters/shimmer of toch liever 'n crème finish?
Ik vind beide heel mooi, maar als ik toch zou moeten kiezen dan is het glitter. Jammer genoeg kun je glitters er zo moeilijk af halen, maar dat neem ik voor lief. 

11. Voel je je kaal zonder nagellak?
Ja, toch wel een beetje. Ik heb echt bijna altijd nagellak op. Soms 1 dagje niet om mijn nagels te verzorgen of als ik geen tijd heb om nieuwe op te doen. Dus als je dan een keer geen nagellak op hebt, is dat best wel kaal voor je gevoel.

12. Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
ééntje maar, die heb ik donderdag gekocht. Daar komt nog een review over, een lakje van Catrice. (alsof ik daar nog niet genoeg van heb)

Iedereen die deze tag leuk vind en over wil nemen, ga je gang! Ik tag niemand in het bijzonder.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...