18 september 2011

Essence express dry drops


De Essence nail art express dry drops is de opvolger van de Essence express dry spray. Ik was al heel lang op zoek naar de express dry drops, maar nergens was die te vinden. Vorige week was hij ineens te koop bij de nabijgelegen Kruitvat. De prijs wat ik er voor heb betaald is €1,99.  Op internet zijn veel sneldrogende topcoats te vinden, zoals die van Seche, die ik overigens besteld heb! Maar als je liever een budgetproduct wilt en eentje die te koop is in de winkel, kun je beter deze kopen.



Het werkt eigenlijk heel makkelijk. Je draait de dop van het flesje. Je houd de pipet in flesje en drukt in het zachte rubberen gedeelte. Nu wordt de vloeistof opgezogen in de pipet. Dan hoef je niet meer te drukken en haal je de pipet uit het flesje.


Hier zie je de vloeistof in de pipet. Je kunt nu door te drukken in het rubber, een of twee druppeltjes op je nagels laten vallen.


Dit zijn mijn nagels zonder de express dry drops. (Ik zal onderaan het artikel even uitleggen hoe ik dit heb gedaan)


Hier heb ik de express dry drops op mijn wijs- en middelvinger aangebracht (links). Ik weet niet of je het kan zien, maar door de druppels zijn mijn nagels een beetje vettig en glimmerig. Je moet de express dry drops wel even een paar seconden laten zitten en met rust laten, zodat de nagellak goed kan drogen.

Na een paar seconden wachten is je nagellak zo goed als opgedroogd en kun je er alles mee doen. Om eventuele foutjes te voorkomen kun je er beter niet heel hard op gaan drukken, of met je ene nagel in de andere drukken. 

Hoe ik deze nail art heb gemaakt?
Ik heb hetzelfde gedaan in mijn artikel van de neon gele nagellak, alleen dan de Essence stempel met blokjes erover heen gedaan.


Ik ging die avond uit, en op deze foto zie je hoe de nagellak eruit ziet in blauw licht (geen blacklight). Wazige foto excuses, maar deze is met mijn mobiel gemaakt. Verder niks aan bewerkt, het licht was blauw en mijn nagels gaven groen licht!

2 reacties:

florentyna zei

Oh wat handig! Ik ga er ook maar is naar op zoek, ik heb zo'n enorme hekel aan langzaam drogende nagellak.. Verpest het daardoor altijd. Vette nailart trouwens!

beautyforgirls zei

Echt zo leuk gedaan, heel handig.
Liefs, xxx

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...