2 september 2011

Water Marble - Candy colours


Een hele tijd geleden heb ik een artikel geplaatst over de Water Marble Technique. Het leek me leuk om dit nog een keer te gaan doen, en hier zie je het resultaat. In het vorige artikel staat uitgelegd hoe het werkt, maar ik leg het voor diegenen die dat niet gelezen hebben nog een keer uit. Deze keer met foto's, dan wordt het denk ik iets duidelijker. Bereid je voor op een artikel met veel foto's! :)



Benodigdheden:
- Een bekertje voor het water die niet meer schoon wordt, door de nagellak. (Ik gebruik een dop)
- Lauw water
- Heel veel cocktailprikkers
- Verschillende goed dekkende kleuren nagellak
- Plakband
- Schaar
- Pads, Wattenstaafjes of andere doekjes
- Nagellakremover
- Een ondergrond die vies mag worden, bijv. een oude krant

Je gaat eerst lauw water in een bakje of bekertje doen. Als het water een fijne temperatuur heeft, is het eigenlijk al te warm. Het moet net iets warmer zijn dan koud. Het is een beetje aanvoelen, maar als je nagellak te snel op het water droogt is het water te warm.


Dan kun je het beste je nagels met plakband afplakken rondom de nagel. Ik doe altijd tot ongeveer de helft van de vinger beplakken, anders krijg je de nagellak op je huid.



Je kiest een paar kleurtjes nagellak uit, die op de nagels goed dekken en dus van substantie een beetje dik zijn. Dat is nodig, omdat je maar 1 laagje kan aanbrengen en de nagellak zich over het wateroppervlakte verspreid. Ik gebruik meestal 2 of 3 kleurtjes, en in dit geval 3. De rode 360 Raspberry fields forever, geel 510 Bye, bye birdy! en paars 120 Plum play with me.


Vanaf nu moet je sneller gaan werken, zodat de nagellak niet opdroogt op het water. De kleur die het meeste moet opvallen druppel je voorzichtig op het wateroppervlak. Daarna wissel je de kleuren steeds om, zoals op de foto. Je blijft druppelen tot je een paar kringen hebt, het is maar net hoe jij het wilt hebben. 



Je pakt een cocktailprikker en gaat met het puntje door de nagellak heen. Dan kun je verschillende figuurtjes maken, waar je wel even mee moet oefenen. 




Als je het figuurtje gemaakt heb, haal je je nagel er door heen. Dat doe je zo; je houdt het nageloppervlak boven het water. Als je een mooi figuurtje in het water gevonden hebt, duw je de nagel door de nagellak en houd je hem in het water. Dus niet meteen terugtrekken!




Als je vinger in het water zit, moet de overige nagellak op het wateroppervlakte drogen. Je kan een beetje blazen zodat het sneller droogt. Dan haal je met een cocktailprikker door het water en verwijder je de nagellak van het wateroppervlak. 




Nu kun je je vinger weer terughalen uit het water. Zo kunnen er in ieder geval geen nagellakresten op je nagels terecht komen. Je laat de nagellak nog even drogen en haalt dan het plakband eraf. Nu heb je één nagel gedaan, en dit herhaal je bij elke nagel. Soms zitten er nog waterdruppels op de nagel. Laat die even zitten en als je nagellak iets gedroogd is, kun je proberen met je vingers het water er af te halen.



Zo zagen mijn nagels eruit nadat ik het plakband er af had gehaald. Je kunt foutjes nog iets bijwerken met een wattenstaafje en nagellakremover. Voor grote oppervlaktes kun je pads gebruiken.



Misschien kun je het zien, maar er zitten hele kleine rondjes op de nagellak van de waterdruppels. Ik ben er nog niet achter hoe je dat kan verhelpen helaas.

Ik hoop dat ik duidelijk voor jullie ben geweest. Willen jullie nog meer voorbeelden zien? Kijk dan even bij dit artikel. (uitleg is hetzelfde)

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...