4 oktober 2011

Nail art - Engels Drop


Ik had weer zin om een nieuwe nail art uit te proberen. Dit is het geworden, een vrolijke nail art. De kleuren deden me denken aan engels drop, vandaar de naam ;).



Ik heb me laten inspireren door deze foto, gevonden op emeraldsparkled.com. Op deze site staan zo veel inspirerende foto's, echt het kijken waard! 



Voordat je gaat beginnen met nagels lakken kun je het beste eerst een base coat aanbrengen, om je nagels te beschermen en er voor te zorgen dat de kleur niet in je nagels trekt. Ik gebruik altijd de base coat van Catrice, die werkt goed maar helaas is hij bijna op. 


Ik zal stap voor stap uitleggen hoe ik deze nail art gemaakt heb:

1. Max Nails - Peach (te koop bij Action)
Dan breng je twee laagjes aan van de roze lak, zodat het goed dekt. Laat deze goed drogen, dat is belangrijk omdat je later met plakband gaat werken. Ik gebruikte de sneldrogende top coat van Seche, zodat ik niet zo lang hoefde te wachten.

2. Pieces - Tuxedo Black
Dan heb je plakband en een schaar nodig om je nagels af te plakken. Je kunt het beste twee kleine stukjes plakband in een driehoekje aan de buitenkant van de nagels plakken. Zo heb je alleen nog een stukje roze vrij, waar je een laagje zwarte nagellak op aanbrengt. De rest van de zwarte lak komt op het plakband. Als de nagellak nog nat is moet je het plakband eraf halen, zodat je een strakke lijn krijgt. Als je wacht tot de nagellak droog is kunnen er stukjes van de zwarte nagellak met het plakband worden meegetrokken. Nu heb je aan de buiten kant van de nagel zwarte driehoekjes. Dit laat je weer helemaal opdrogen.

3. Catrice - Bye bye birdy
Als de zwarte lak goed droog is (wat best lang duurt!), kun je de nagels weer afplakken met nagellak. Je moet nu een iets kleiner driehoekje maken, dus ook een lijntje over de zwarte nagellak beplakken. Dan ga je met de gele lak het kleine driehoekje lakken, het mag weer op het plakband komen. Je haalt weer meteen na het lakken het plakband eraf, als de nagellak nog nat is. Laat de nagellak een tijdje drogen.

4. Seche Vite fast dry top coat
De nagellak hoeft niet helemaal opgedroogd te zijn, maar ook niet helemaal nat. Dit klinkt vaag, maar als de nagellak nog te nat is gaat de roze, zwarte en gele nagellak zich iets met elkaar mengen. Dat willen we natuurlijk niet! Het mooiste is als je strakke lijnen houdt.


Zo, ik hoop dat jullie het begrijpen. Helaas heb ik geen stap-voor-stap foto's gemaakt. Het gaat  er gewoon om dat je de nagels goed afplakt om zo strakke lijnen te creĆ«ren. Bij mij ging het op mijn linkernagels ook niet helemaal goed. Dat kwam omdat ik de nagellak eerst liet drogen en toen pas het plakband eraf haalde. Maar oefening baart kunst, dus geef niet te snel op! Je kan natuurlijk ook iets heel anders proberen, met plakband zijn er meer mogelijkheden.

2 reacties:

Natje_9999 zei

Cute! :)

beautyforgirls zei

Wat leuk, dat heb je heel creatief gedaan.
Liefs, xxx

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...