19 december 2011

Nail art glitter


Hier mijn opvallende glitter nagels! Ik maak eigenlijk nooit gebruik van losse glitters, maar altijd glitter nagellak. Dit keer heb ik bij de DA een soort dun buisje met losse holografische glitters gekocht. Je had meerdere kleuren buisjes, zoals holo donkerpaars, maar ook gewone kleuren zoals groen of geel. 



Ik heb dit buisje gekocht voor maar €1,49. Er staat verder niet op hoeveel erin zit en het is ook niet van een merk. Het buisje hierboven is trouwens leeg, maar er zijn nog wat glittertjes achtergebleven.


Ik zat er nog wel even over na te denken hoe ik de glitters op mijn nagels zou krijgen uit zo'n klein buisje en hoe ik de overtollige glitters ging opvangen. Maar ik zal jullie stap voor stap uitleggen hoe ik dat gedaan heb.

Stap 1
Eerst heb ik mijn nagels gelakt in een zwarte kleur. Ik heb gekozen voor zwart omdat ik dan wat meer diepte in de glitters creëer. Daarna heb ik een top coat erover heen gedaan, zodat daar de glitters aan kunnen plakken. Maar je hoeft natuurlijk geen basiskleur aan te brengen, je kan ook alleen een top coat gebruiken.


Stap 2
Daarna heb ik twee glazen bakjes gebruikt voor de glitters. In het ene bakje heb ik alle glitters gedaan, en boven het andere bakje hield ik mijn nagels. Dan strooide ik met het bakje de glitters over mijn nagel en met het andere bakje ving ik de overige glitters op. Zo kan je de glitters nog voor een andere keer gebruiken, en maak je niet meteen alles op.
Hierboven zie je de glitters in het bakje. De foto is met flits en onscherp gemaakt, zodat je de verschillende kleuren goed kan zien.


Stap 3
Ik heb een zacht kwastje gebruikt om de overige glitters langs mijn nagels weg te vegen. En toen de glitters op de nagel gedroogd waren, ook met de kwast over de nagels gegaan. Dan om alles te sealen heb ik heel veel laagjes top coat over de glitters gedaan, zodat ze goed blijven zitten. Gebruik hier niet een hele dure top coat voor, want de glitters kunnen in het flesje komen!
Ik heb ongeveer 5 laagjes top coat aangebracht, omdat na de eerste laagjes gaat de lak nog tussen de glitters zitten waardoor de glitters er een beetje dof uit gaan zien. Ik bleef doorgaan met lakken tot de glitters weer mooi glinsterden en niet meer ruw aanvoelden. Als laatst heb ik sneldrogende top coat gebruikt, omdat door al die laagjes de droogtijd heel lang wordt.


Hier zie je mijn duimnagel van dichtbij, de holografische glitters zijn hier goed te zien.

In daglicht

Met flits/onscherp

In geel licht

Bij deze glitters is het niet zo dat ze alleen holografisch zijn in zonlicht, in geel licht zijn de kleuren ook heel mooi! Het zijn wel echt opvallende glitters, leuk voor de kerst en nieuwjaar, of gewoon een feestje. Ik kan er heel lang naar blijven kijken!!

Toen ik klaar was met mijn nagels, zat wel écht alles onder de glitters. Pas daar dus mee op, de glitters gaan overal zitten. Ik denk dat ik nog meer buisjes ga kopen, want ik vind het er zo vrolijk uitzien!

5 reacties:

sofiexx zei

prachtig ! ik zou het zelf zeker ook dragen xx

beautyforgirls zei

Echt heel mooi gedaan.
Liefs, xxx

*Daniëlle zei

Ziet er heel leuk en mooi uit!

Colourful-Frutsel

Vintagirie zei

Wauw dat ziet er heel mooi uit. Wel een heel werk om het zo te krijgen zeg

Amy zei

Wat een superleuk idee, echt een mooie combinatie! Dit ga ik zelf ook eens proberen :)

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...