3 maart 2012

Layering - Catrice/ Golden Rose/ Essence


Ik vind al snel gewoon een kleur nagellak (zonder glitters of andere effecten) een beetje saai. Daarom ben ik altijd op zoek naar leuke combinaties, die mijn nagels er toch weer leuk uit laten zien. Ik doe vaak een crème- of shimmerlakje op m'n nagels, met daarover heen een effect lak. Bijvoorbeeld glitters, matt, flakies, stempels, noem maar op. Maar je kan natuurlijk ook meerdere effecten over elkaar heen doen, layering!


Voor deze combinatie heb ik op volgorde gebruikt:
- 1 laagje Catrice - 270 It Blue my Mind! Niet meer te koop dacht ik? Maar er zijn vast goede dupes te vinden.
- 1 laagje Golden Rose Scale Effect - 04. Heb ik gekocht bij Enchantra voor €2,50.
- 1 laagje Essence - 67 Make it Golden. Deze is gewoon bij het Kruidvat te koop.



Ik heb van alles dus één laagje gebruikt, en daarmee dekt de nagellak perfect. Als laatst heb ik nog een laagje Seche Vite sneldrogende topcoat aangebracht. De kleur is donkerblauw met groen/blauwe flakies en gouden hexagons en gouden shimmer.

Close-up van mijn duim


 

Eerst zat ik te twijfelen of de flakies en gouden glitters wel bij elkaar zouden passen, maar ik heb het toch maar gedaan. Daaruit kwam een verrassend mooi effect, niet verwacht eigenlijk. Soms lijken dingen niet bij elkaar te passen, maar toch een tip aan jullie om gewoon wat te proberen. Ik ga zeker vaker verschillende effecten combineren, want dat maakt het toch weer wat specialer!

1 reacties:

Astrid zei

Mooie combinatie!

xx Astrid

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...